Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

1. Czy to prawda, że implant jest wstawiany na okres do 10 lat i po tym czasie trzeba go wymienić?

Dobrze wszczepione implanty są dożywotnie. Po zintegrowaniu się ich z kością trudno jest je usunąć. Nie można jednak zapomnieć o higienie w przeciwnym wypadku może powstać osad a później kamień, który może uszkadzać kość wokół implantu.

2. Jak długo trwa proces od wyrwania zęba do wstawienia implanta i osadzenia korony?

Czas po jakim można wszczepiać implant zależy od wielkości korzenia i ilości kości dokoła. Gdy mamy do czynienia z zębem jednokorzeniowym najczęściej można planować zabieg zaraz po usunięciu zęba. Gdy ząb był wielokorzeniowy (trzonowiec), to po jego usunięciu należy odczekać nawet 9 -10 miesięcy. Jest to niezbędny okres, żeby narosła nowa kość. Zawsze niezbędne do zdiagnozowania jest zdjęcie RTG panoramiczne zębów. Proces implantacji trwa do 3 miesięcy i po tym czasie na wkręconym implancie osadza się koronę.

3. Czy w miejsce brakującego zęba, na okres implantacji wstawiana jest tymczasowa korona?

Tak, wykonuje się czasowe uzupełnienie zęba.

4. Czy leczenie implantologiczne jest bezpieczne?

Implantologia zębów jest dziedziną bezpieczną i przewidywalną. Jednak jak w każdej dziedzinie medycyny, tak i w tej, mogą występować powikłania.

5. Dlaczego ceny implantów są tak różne w różnych miastach? Czy tańszy zabieg równa się słaba jakość?

Wszystkie usługi w mniejszych miastach są wykonywane po niższych cenach, nie tylko usługi medyczne. Tak wiec niższa cena w małym mieście nie ma nic wspólnego z niską jakością usługi. Małe gabinety mają niższe ceny i dzięki nim mogą liczyć na pacjentów z dużych miast którzy nie mogą sobie po prostu pozwolić na implantowanie np. w Warszawie. Należy pamiętać żeby sprawdzić czy lekarz implantujący ma przeszkolenie w zakresie implantacji i odpowiednie specjalizacje oraz certyfikaty. Ostateczny wynik zależy od doświadczenia, talentu i sprawności manualnej lekarza, a nie od ceny usługi. Warto sprawdzić w sieci opinie pacjentów korzystających z usług wybranego gabinetu.

6. W jakim wieku trzeba być, żeby zakwalifikować się do wszczepienia implantu?

Dzieci nie kwalifikują się do wszczepienia implantu zęba ponieważ ich kości szczęk jeszcze rosną, co wpływa na położenie implantów oraz wykonanych na nich koron protetycznych. Należy zaczekać aż proces ten zostanie zakończony czyli pacjent osiągnie tak zwaną dorosłość kostną (wiek około 16-18 lat). W przypadku wątpliwości można zrobić zdjęcie kostek nadgarstka. Ich kostnienie jest wskaźnikiem aktualnego wieku kostnego.

7. Czy za pomocą implantów stomatologicznych można odbudować całą szczękę?

Tak, należy wtedy wszczepić min. po 3 implanty z lewej i prawej strony. Można to zrobić na jednej wizycie w gabinecie. Gdy implanty zintegrują się z kością wykonuje się mosty ceramiczne cementowane na stałe na filarach implantów.